Asosyalliğin İnsana Zararları

     Herkese merhabalar arkadaşlar. Bu gün bir çok insanın kendisine uydurduğu bir kılıf olan Asosyallik gibi genel bir kavramın insana zararlarından bahsedeceğim. Nereden başlasam diye 10 dakika mal mal ekrana baktıktan sonra doğaçlama yapmaya karar verdim ve bildiklerim ve şuan aklıma gelenleri sizlere aktarmak için klavyemin tuşlarına abanmaya başladım :) Şimdi öncelikle Asosyallik nedir diye bi bakalım öyle ya bir çok insanımız Asosyal iken bu terimin benim lugatımda yerini sizlere aktarayım.  

     Asosyallik Nedir ? :
Asosyalliğin İnsana Zararları
Asosyalliğin İnsana Zararları

     Asosyallik denildiğinde ilk akla gelen şey dışarı çıkmayan eve kendisini kapatan ve insanlarla iletişimi kesen insan tipine denir. Sosyallik sıfatına yakın bir kelime sadece başına bir 'a' harfi eklenerek bambaşka bir dünya olması da şaşırtıcı gelmiyor değil insana. Çünkü Sosyallik insanlar ile iletişimi kuvvetli sürekli bir şeyler alan veren ve bilgi paylaşıma açık insanları tanımlandırırken. İnsanlar ile iletişim halinde bulunmayan ve kendisini yalnızlığına kapatan insana 'Asosyal' denmesi bana gerçekten çok saçma geliyor. Ancak asosyal olmanın bir çok evresinin olabileceğini düşünüyorum. Çünkü bundan yaklaşık 2 sene önce günümün yaklaşık abartısız 14 saatini pc başında geçirdiğimi biliyorum. Bu ileri düzeyde bir asosyallik olsa gerek ki markete gidip 1 paket sigarayı bile isterken insanı binlerce düşünceye sokuyor ve insanı gerçekten iletişim yoksunu bir yaratık haline dönüştürebiliyor. Bunun dışında bilgisayar ile asosyalleşmiş, dersler ile asosyalleşmiş veya her hangi bir hobisi uğruna asosyalleşmiş diye sınıflandırabileceğimizi de düşünüyorum.      

     Asosyal Olmanın Zararları Nelerdir ? :

     Bence en acımasız zararlarından biriside insanlar ile tüm iletişimlerimizin kopmuş olması olur diyebilirim. Çünkü bu kadar insanı zora sokan bir durumdur ki her yerde karşınıza çıkaracağı türlü zorluklar ve sizi sokacağı türlü zor durumlar olacaktır. Şöyle iki örnek vererek anlatırsam hem daha akıcı hem de daha anlamlı olacağını düşünüyorum. 
     Örnek 1 : Evde 9 saat oyun oynadıktan sonra bilgisayarın başından bin bir nazla kalktınız ve evinizden uzak bir yerde işiniz çıktı. Minibüse atladınız gidiyorsunuz. O kadar çok sosyalleşme ortamı var ki bu minibüslerde ve o kadar çok komik şeyler yaşanıyor ki. Yalnız başına çalışan beyniniz bir anda bu kadar kalabalık ortamda çalışmaya başlayınca afallar ve çalışmayı bırakıp onların sizin hakkınızda düşüneceklerine odaklanmaya başlar. Sizde elimdeki parayı nasıl uzatırım acaba öndeki kişiye ne desem şeklinde salak saçma düşüncelere kapılırsınız. Bundan daha beteri de ineceğiniz yerde Müsait bir yerde kalabilir miyim demek olmalı ki abartısız size başımdan geçen dehşet komik bir anıdan bahsetmek istiyorum. 'İneceğim yere yaklaşmıştı minibüs ve bende kafamda acaba nasıl bir cümle kursam da insem diye düşünüyordum. Birden cesaretimi topladım ayağa kalktım ve şoföre bomba cümlemi söyledim. 'Müsait bir yerde inebilir misiniz ?' ben bunu dedikten sonra bi 10 sn. dumur oldum ve şoför beni deliye verip tabi dedi ve açtı kapıyı indim ve koşarak minibüsten uzaklaştım.' Böylesi lanet iletişim sıkıntıları yaşamak asosyalliğin en pislik özelliklerinden biri diyorum. 
     Örnek 2 : İlişki : İşin aslı ilişki kurmak artık çok basitleşmiş ki Facebook ve Twitter'dan manita aramak diye bir hava esiyor internette ancak. Yazıya devam etmeden bununla alakalı şu yazımı okumanızı tavsiye ederim 'Facebookta Aşkı Arayan İnsan Tipleri' Ama dediğim gibi internette kurulan ilişkinin ne kadar sağlam temelli olabilir ki. Bunun için buluşmak lazım, ilan-ı aşk etmek lazım, kızı yemeğe çıkarmak lazım ve tüm bunlar için sağlam bir iletişim becerisi lazım. Ben ki minibüste inmeye kuracak cümle ararken ilan-ı aşk etmek çok da kolay olmasa gerek diyorum :D Asosyal insanların en zorlandığı konulardan biriside budur. İnsanlarla iletişimden ziyade karşı cinsle iletişim 2x zor ki beyniniz sizi orada da dumur edeceği pek çok durum vardır. Yine başımdan geçen bir olayla devam etmek istiyorum. 'Yaklaşık bundan 2 sene önce kız arkadaşım evden beni çıkarmak için epey direndi ve bende yenildim dışarıya çıkmaya karar verdim. Hava epey soğuk ve kar yağmıştı bu beni ciddi anlamda sinirlendirdi ve neden bir kafeye gitmediğimizi sokaklarda gezdiğimizi sorduğumda böylesi daha romantikmiş cevabını aldım. Bir anlık dalgınlığımla kız arkadaşımın arkamdan sinsice yaklaşıp ensemden içeri kar topunu bırakmasıyla gözlerimden akan yaş bir oldu diyebilirim. :D Dönüp naptın lan sen diye kükredim ve ürkek bir sesle ben şey ortam ısınsın diye şey ettim demesiyle yerden bir avuç karı alıp suratına patlatmam bir oldu ve ellerimi cebime sokup evime geri dönmüştüm.' Evet asosyallik böyle lanet bir illet ki nerede nasıl davranılması gerektiğini bile şaşırtıyor insanı. Sizlerinde konuyla ilgili yorumlarını bekliyorum arkadaşlar umarım eğlenceli bir yazı olmuştur. Ben yazarken çok eğlendim okuyanların da eğlenmesi çok önemli tabi :) Yorumlarınızı bekliyorum.
Asosyalliğin İnsana Zararları Reviewed by Blog on Ocak 03, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by Blooglem 2021 © 2016 - 2017
Powered By

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Tema resimleri LordRunar tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.