Online Oyunlar Neden Bağımlılık Yapıyor ?

     Herkese merhabalar çok değerli Asosyal Coder blogu okuyucuları. Bu gün tartışmaya açık bir konuyu kendi yorumlarımla güzel bir arşiv niteliğine dökmek için böylesi bir yazıyı yazmak için kolları sıvadım. Hepinizin bildiği gibi oyun bağımlılığı es geçilemeyecek kanıtlanmış bir gerçek. Şunu da ekleyerek itiraf etmeliyim ki bende bir online oyun bağımlısıyım. Oyun ismi verip reklam yapmaya hiç gerek yok genel olarak baktığımda oyunlar arasında en büyük bağımlılığı yapan oyun türevleri genelde Online Oyunlar oluyor yani yaşadığımız dünyayı sanala bağlayan oyunlar da diyebiliriz bunlara. Online oyunlarda insanlar birbiri ile etkileşimde ve rekabette bulunduğu için daha fazla bağımlılık yapıyor gibi geliyor bana. Bilhassa gelişmeye açık yani sürükleyici tabanlı özellikle de RPG ve MMORPG tarzı oyunlar kuşkusuz ki oyuncularını daha bir müptezeli yapıyor gibi geliyor bana.

     Gelişime Açık Olduğu İçin Bağımlılık Yapıyorlar : 

     Bir karakter oluşturduktan sonra eminim ki her oyunda amaç o karakteri geliştirmeye çalışmak olacaktır. Siz daha fazla oynadıkça karakteriniz daha fazla gelişecek, siz daha fazla emek sarfettikçe karakteriniz diğer insanların karakterlerinden daha üstlerde olacak. Tabi bu rekabetin olmayacağı anlamına gelmiyor. Evet yaşadığımız dünya da zirve tek kişilik fakat Online oyunlarda kimsenin zirveyi paylaşmak gibi cömert olduğunu düşünmüyorum. Her zaman daha fazlasını isteyen doymak bilmeyen oyuncular farkında olmadan bağımlı oluveriyor oyunlara. Herkes bu durumu kabul etmese de benim emin olduğum bir konu var online oyun oynayıp da bağımlı olmadığını iddia eden herkes benim gözümde yalan söylüyor. Bu biraz da ön yargılı konuşmak gibi oluyor belki ama online oyunların doğası bu bence. Bağımlı yapıyor abi yalan söylemeyin şimdi sabahlara kadar boss kovaladığınızı veya ranked maçlara kaldığınızı ya da ne bileyim elinizde tüfek sabah ezanı Allah'u Ekber derken siz düşman öldürdüğünüz günleri unutmayın lütfen :D 

     Rekabet Olduğu İçin Bağımlılık Yapıyor : 

     Şüphesiz her insan oynadığı oyunda kendisine saygı duyulmasını ve övgü dolu sözcükleri sevecektir. İşte online oyunların derinine indiğinizde hepsinde bir gelişmeye dayalı karakter algısı olduğu için herkes bir level daha fazla diğerlerinden biraz daha iyi diğerlerinden daha fazla adam öldürmüş gibi herkesten hep bir tık ötede, ileride, yukarıda olmayı seçer. Gerçeklik ile sanal dünyayı birbirine katan online oyunlarda ki bu reele dayalı rekabet algısı eminim büyük ölçüde kitleleri kendisine bağımlı yapmaya yetiyor olacaktır. 

     Bağımlı mı Asosyal mi ? :

     Şimdi bize soracak olursan hacı öhö öhö bak Asosyal deyince dengem değişti hemen :D Ben şuna inanıyorum ki emin olun pek farklı kapılara çıkıyor bu iki terim ama ben bağımlı yerine Asosyal ünvanını daha bir yakıştırdım kendime site ve youtube sayfamdan da anlayacağınız gibi :) Yazımı burada bitirmeden önce sizlere şöyle bir soru sormak istiyorum. Derslere kafayı gömmüş moron, inek Asosyal bir tip mi ? Ya da bilgisayar başında oyun oynayan bir Asosyal tip mi ? Tamam kabul ediyorum saçma bir soru oldu ama ben hep bunu düşünmüşümdür. Sanırım 2. Seçenek benim için daha ideal ya siz hangisisiniz ? 
Online Oyunlar Neden Bağımlılık Yapıyor ? Reviewed by Blog on Ağustos 09, 2015 Rating: 5

Hiç yorum yok:

All Rights Reserved by Blooglem 2021 © 2016 - 2017
Powered By

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Tema resimleri LordRunar tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.